تقویم های شمسی من بر روی سیستم های مختلف
نویسنده:
5 فوریه 14

یکی از مشکلاتی که ما کابرهای فارسی زبان داریم تقویم شمسی هست و تقریبا هیچ سازنده ای براش مهم نیست که شاید یک گروهی از کاربرهای من دارن از یک تقویم دیگه استفاده میکنن و اون رو داخل برنامه هام قرار بدم برای همین خود فارسی زبان ها دست به کار شدن و برای جاهای مختلف تقویم شمسی ساختن.

تقویم شمسی

من روی فایرفاکس از یک Extensions به نام IranianCalendar استفاده میکنم که توسط آقای علوی نوشته شده، همیشه در Add-on Bar فایرفاکس تاریخ امروز رو به شمسی به من نشون میده و با کلیک کردن روش، تقویم کامل که داخل وبسایت آقای علوی هست باز میشه.

بعد میرسم به آی‌پاد که خوشبختانه اونجا کلی برنامه برای تغییر تاریخ ها به هم دیگه و نمایش تاریخ های مختلف وجود داره که من از iPersia Call استفاده میکنم و مزیتش نسبت به دیگر برنامه ها رایگان بودن و نشون دادن تاریخ روز، روی ایکون برنامه به صورت ناتیفیکشن هست.

 iPersia Call

تو محیط مدر ویندوز هشت (همون مترو) از برنامه روز شمار استفاده می‌کنم نویسنده تقویم با نام MBZ، در این برنامه ۳ تقویم شمسی قمری و میلادی رو نمایش میدن با قابلیت تغییر در تاریخ قمری که این برنامه هیچ وقت مشکلی نداشته باشه.

روز شمار

و در نهایت برنامه ای که جدیدا باهاش آشنا شدم و از دلایل نوشتن این پست هست یک برنامه ساده و کوچیک به نام Persian Date Tray  که کار دوست خوبم کامیار هست و تو گیت هاب منتشر کرده، من در لحظه تست کاملا متعجب شدم از اینکه این برنامه بر خلاف خود ایشون فارسی هم حرف میزنه و از شما درخواست اجرا کردن برنامه (در اولین اجرا) در حالت ادمین رو میکنه. دانلود آخرین نسخه کامپایل شده برنامه.

Persian Date Tray

بقیه سیستم عامل ها رو نداشتم که روشون بخوام برنامه ای رو تست کنم ولی به گفته نویسنده برنامه آخر، این برنامه مثل اپ امروز تو اندروید هست پس اون رو هم تست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *