تجربه استفاده از لامپ هوشمند شیائومی
نویسنده:
30 می 17

چند وقت پیش بود که کاوشگر گفت از لامپ‌های هوشمند شیائومی استفاده میکنه.

من هم که سالها بود داشتم سیستم هوشمند خودم رو فقط تو سر می‌پروروندم به این فکر افتادم که یکی از این گجت های هوشمند رو تست کنم.

سایت های آل دیجیتال و جانبی این لامپ ها رو با قیمت یکسان می‌فروشن و فوری تهیه کردم.

بعد از گرفتن لامپ ها اولین چیزی که خیلی اذیت کرد فعال سازی برنامه بود، سخت تو سایتش میشه اکانت ساخت و به سختی لامپ ها رو اضافه کرد، نیاز به تلاش زیادی داره. تجربه مشابهی با Mi band داشتم.

به صورت معمول که فعال میکنی لامپ رو با اینترنت کار میکنه و تمام فعالیت هایی که لازم داری توسط اینترنت و سرور خود شیائومی انجام میشه و برای من این آزار دهنده هست، من دوست دارم همه چیز به صورت محلی باشه و تحت نظر خودم.

گشتم تا دیدم با فعال سازی قابلیت دولوپر میشه به صورت لوکال باهاش کار کرد، برای این کار باید برنامه مخصوص رو نصب کنین و از اونجا فعال کنین (آموزش فعال سازی قابلیت دولوپر لامپ های شیائومی)

ولی بزرگترین مشکل اینه که همه به موبایل دسترسی ندارن، شما همیشه موبایلتون تو دستتون نیست و وقتی دارین وارد اطاق میشین باید گوشی رو بردارین به وایفای وصل بشین و بزنین لامپ ها روشن کنین ولی زدن کلید نصب شده جلوی درب راحت تر هست.

یا نفر قبلی وقتی داشته از اطاق خارج می‌شده کلید لامپ خاموش کرده و شما دیگه نمیتونین از روی تخت روشنشون کنین.

راه حل جایگزین استفاده از کلید هوشمند هست که نسبت به لامپ ها از عمر بالاتری برخوردار هست ولی نصب اون خیلی سخت هست، هر کسی نمیتونه نصب کنه

این وسط شرکت Wemo‌ که از قدیم تو کار هوشمند سازی بوده و Tp-Link که به تازکی کلید هوشمند ساخته از آپشن های موجود هستن، البته همچین موجود هم نیستن چون تو ایران گیر نمیاد، برای کلید های آسیایی (ابعاد مربعی) ساخته نشده و ابعاد مستطیلی داره که نمیشه بدون خراب کاری تو دیوار نصبش کرد

پس تنها راه دست به کار شدن بود تا ریموت خودم رو برای این لامپ ها بسازم و تو پست بعدی اطلاعات کلیدم رو میزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *